Biljardbolaget.se - Köpinformation

Köpinformation



Lägsta pris garanti

Oroar du dig över att det du tänker köpa finns till ett bättre pris någon annanstans? Då kan du koppla av och handla hos oss i lugn och ro. Om du mot förmodan skulle hitta en produkt som du köpt av oss till ett lägre pris någon annanstans, får du 100% av mellanskillnaden tillbaka.

• Garantin gäller för nätbutiker. Det måste vara en svensk butik som säljer till svenska kunder.
• Produkten måste vara i lager för omgående leverans.
• Produkten måste vara identiska, det vill säga ha samma storlek, färg, design, år och så vidare.

Skulle du hitta ett bättre pris någon annanstans i Sverige (inklusive frakt), vänligen kontakta kundtjänstinfo@biljardbolaget.se. På Biljardbolaget.se vill vi att du som kund alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss och därför erbjuder vi generösa garantivillkor på samtliga av våra produkter. Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp hos oss!



betalningsalternativ Betalningsalternativ

Betalning sker mot faktura till vårt bankgiro eller via kontokort direkt på siten. Om ni betalar via bankgiro skickas er order så fort betalningen är registrerad. För betalning med kontokort skickas den direkt. Vi erbjuder också efterskottsfaktura via Collector. Även då skickas er order direkt. Vi tar ut en avgift på 99 kr om du som kund väljer att betala med Collector-faktura.

Betalningsansvar
Att klicka på "Skicka beställning" i vår kassa innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern. Vid onlineorder skickas en automatisk orderbekräftelse ut via epost med information om beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kommer i så fall att er om detta via epost.

Förskottsbetalning
Du kan välja att förskottsbetala dina produkter innan leverans. Vid skickar ut en förskottsfaktura via mail som ni betalar till vårt bankgiro. Vi skickar din order så fort pengarna registrerats hos oss. Det brukar ta 2-3 bankdagar innan vi ser pengarna på vårt bankgiro.

Kortbetalning
Vid kortbetalning reserveras ordersumman direkt på kortet vid lagd order. Beloppet dras från kortet inom 30 dagar från det att ordern har lagts. I de fall då ni som kund ej kan få eller önskar att få ordern levererad inom 30 dagar och ni inte önskar att pengarna skall dras från ert konto före varan levereras ber vi er om att välja ett annat betalalternativ.

Collector Fakturalösning
Collector Fakturalösning I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Vid betalning via Collector tillkommer en avgift på 99 kr. Väljer du att få en pappersavi istället för elektronisk faktura tillkommer även en avgift på 29 kr. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%/år. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. d försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:


Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation




leveransinformation Leveransinformation

Vi samarbetar med DSV som utför frakten av våra biljardbord. När bordet har skickats från vårt lager kommer DSV att kontakta er för att bestämma en lämplig dag och tidpunkt för leverans. Den dag du bestämmer att DSV ska komma måste du dock vara på plats för att kunna ta emot bordet. DSV levererar hem till dörren (om det går), dock bär de inte in bordet åt dig! Därför måste det vara minst två personer på plats för att kunna ta emot biljardbordet.

Vid beställning av ett 9 fots bord skickas skifferskivorna för sig och resten av bordet i 5-10 mindre kollin, allt levereras dock vid samma tillfälle. Skifferskivorna för ett 9 fots bord väger cirka 90 kg styck. Boston och Emperor (storlek 7-8 fot) samt träskiveborden levereras i en stor förpackning. När du fått bordet - se till att kontrollera så att inget är skadat!

Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar från mottagen order och godkänd betalning. För udda orter kan frakten ta längre tid. Vid justering/ändring av leveransadress tar vi ut en avgift på 245 kronor.

Frakt för biljardbord: 950 kr i hela Sverige*
Frakt för tillbehör: 99 kr
OBS! Tänk på att kontrollera godset när det kommer. Synlig skada rapporteras direkt till chauffören, och dold skada rapporteras inom 7 dagar efter mottagen sändning. Ta därför alltid emot godset själv, så att det inte står och väntar för länge utan att kontrolleras. Fraktskador inlämnade senare än 7 dagar kan vi tyvärr inte göra något åt.

*Just nu erbjuder vi dig fraktfri leverans när du köper ett biljardbord av oss!
Om du inte tar emot eller löser ut ditt paket inom 14 dagar tas en avgift för outlöst paket ut.
Avgiften är 900 kr för ett biljardbord och 200 kr för övriga produkter.




Ångra köp Ångrat köp

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post. Återbetalningen av din inbetalda summa (i sin helhet, inklusive frakt & expeditionsavgift) för vi över till dig snarast. Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten. Du får gärna kontakta oss för att på förhand få veta vad returfrakten för just din vara är. Originalemballaget behöver också finnas, om detta inte längre finns görs det ett avdrag samt att det är upp till dig som kund att ordna ett nytt emballage för returen av din vara.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats >




montering Montering

Vi kan ordna professionella montörer i hela Sverige vid behov. Vill du montera själv har vi en utförlig monteringsanvisning som följer med biljardbordet. Pris för en montering är 3950 kr. OBS! Det går att montera biljardbord själv med ett bra resultat, men vi lovar att det blir bättre med hjälp av en professionell montör. Läs gärna vår guide om montering av biljardbord.




Garanti och reklamation Garanti och reklamation

Vi erbjuder 10 års garanti på skifferskivan och 3 års garanti mot fabrikationsfel på alla våra skifferskivebord. För träskiveborden är det 1 års garanti.

biljardbolaget.se har du 3 års reklamationsrätt från köpdatumet. Vid skadad frakt eller fel på vara, kontakta kundtjänst.

Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens reklamationer. Vi hänvisar även till EU:s onlineplattform som ger alla konsumenter en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.




integritetspolicy Vår Integritetspolicy

Vår integritetspolicy är baserad på EUs förordning om datalagring, kallad GDPR. Hela deras publicering och mer info finns att läsa på deras hemsida

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, är ägaren av data som insamlats från denna site. Denna integritetspolicy reglerar hur vi hanterar den insamlade datan.

1. Varför lagrar vi data och hur använder vi den?
Lindström & Sondén AB samlar in användardata för att kunna erbjuda en bra köpupplevelse. Vi samlar in data i tre syften:

A. För att kunna slutföra köp
B. Genom den kundkontakt som uppkommer när kunder kontaktar oss
C. Genom vårt lojalitetsprogram

Datan kan innefatta ditt namn, leverans- och fakturaadress, emailadress, teleonnummer och specifika detaljer kring ditt köp eller ärende. Vänligen se Bilaga 1 för detaljerad information om datan vi lagrar. Utöver datalagring mottar vi automatiskt din IP-adress när du besöker våra siter; detta för att lära oss mer om tekniska delar såsom browsers och operativsystem. Detta är inte kopplat till någon personlig information.

Våra webbsiter använder cookies för att de ska bli funktionella.

2. På vilka grunder lagrar ni data? EU har satt upp ett antal grunder som betraktas som lagliga för att lagra data, såsom information som behövs för att kunna slutföra ett kontrakt eller samtycke. Se bilaga 1 för en specifikation av vilken grund vi baserar vår datainsamling på.

3. Hur får ni mitt samtycke? När en order läggs så sparas datan med stöd av kontraktsmässiga grunder för att kunna göra ett köpeavtal. När du delar med dig av personlig data genom att ta del av vårt lojalitetsprogram eller kontakt med vår kundtjänst så förutsätter vi ditt samtycke till datalagring utefter villkoren i denna skrivelse. Vi lagrar datan endast för det specifika fallet.

4. Hur tar jag tillbaka mitt samtycke? Om du efter att du har tagit del av vårt lojalitetsprogram eller haft kundkontakt med oss ångrar dig, kan du när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss på följande sätt: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Detsamma gäller för önskemål om att flytta datan till andra företag.

5. Säkerhet Vi följer marknadens best-practice för att säkerställa vi skyddar din personliga data på bästa möjliga vis. Huvudsyftet är att hindra att datan förloras, blev felanvänd, ändrad eller förstörs.

Personlig data delas inte med tredje part, förutom
• Till myndigheter vid misstanke om brott. Vi måste dela med oss av data vid misstanke om att brott föreligger
• Godkända partners som behöver specifik information for att kunna slutföra ett köp. Detta innefattar:
o Logistikpartners för leverans av vara
o Betalpartners för att ta betalt för din order
o IT-partners som vi behöver för att driva vår verksamhet, t.ex. hosting partners och customer service –mjukvara

6. Förändringar i vår intrigitetspolicy Alla ändringar I vår privacy policy kommer att bli publicerad på vår site. Om det är brådskande och kritiska förändringar kan de även komma att skickas ut via email.




KONTAKT

Kundtjänst mån-fre 09.00-17.00
010-10 19 281

info@biljardbolaget.se

Prisjakt omdömen
 8.73 / 10
Läs våra omdömen
PriceRunner Köpskydd